45: Nakup motorja in stvarna napaka

»Pozdravljeni! Pri fizični osebi smo kupili motor, za katerega je prodajalec zagotavljal, da je odlično ohranjen in da ga prodaja zaradi nakupa novega motorja. Še isti dan, ko smo naredili prepis in motor pripeljali domov, motor ni več vžgal. Isti dan je bil prepeljan na servis, prodajalec pa za zadevo več noče slišati. Zanima nas, če lahko kaj dosežemo s tožbo. Najlepša hvala za odgovor!«

»Iz vaših navedb izhaja, da je imel motor, ki je bil predmet prodajne pogodbe, stvarno napako, saj ni imel lastnosti, ki so potrebne za njegovo običajno rabo ali za promet. Predvidevamo, da se s sklenitvijo pogodbe niste dogovorili za izključitev odgovornosti za napake. Če takšnega pogodbenega določila v prodajni pogodbi ni, lahko ob pravočasni notifikaciji stvarne napake (v primeru očitne napake v roku 8 dni, v primeru skrite napake pa v roku 8 dni, šteto od dneva, ko je napako opazil) od prodajalca zahtevate, da napako odpravi, bodisi da zniža kupnino, lahko pa tudi odstopite od pogodbe. Če z nobenim izmed naštetih jamčevalnih zahtevkov za stvarne napake nebi uspeli, vam na razpolago še vedno ostane odškodninski zahtevek (v primeru zavrnitve odškodninskega zahtevka pa tožba) in tožba, ki jo morate vložiti v roku 1 leta na pristojno sodišče.«



Nazaj na vprašanja